Logopedická prevence v naší MŠ je určena všem dětem a probíhá průběžně během dne…
Obsahem logopedických chvilek, jazykohrátek jsou:
Cílem logochvilek je podpora přirozeného rozvoje řeči dětí, rozvoje řečových dovedností dětí, prevence vzniku vad řeči, případně odhalení možné poruchy či nesprávného vývoje řeči. V žádném případě se nejedná o nápravu hlásek, tu mohou provádět jen odborníci.
Učitelky MŠ pomáhají odhalit u dětí nedostatky, upozorňují či vyzývají rodiče ke včasné návštěvě odborníka, avšak nezodpovídají za celkový jazykový rozvoj dítěte. Největší a nezastupitelnou roli hraje od počátku života dítěte rodina a její přístup ke komunikaci. Nezapomeňte, že období řeči začíná již broukáním kojence a stojí na dobré kondici a správné hrubé motorice dítěte ( tedy přirozeném pohybu – chůzi, běhu, lezení…) Zodpovědnost je vždy na straně rodičů!!!
Logoped V naší MŠ je zajištěn externě, doplňuje a zintenzivňuje veškeré snažení vedoucí k úspěchu dítěte v základní škole. Nenahrazuje případnou žádoucí individuální, intenzivní a pravidelnou logopedickou péči klinického logopeda!!!
Logopedická intervence probíhá v prostředí školky (pro dítě je to prostředí známé, přátelské a jsou v klidu). Logopedická asistentka k nám dojíždí každou středu po obědě a péče probíhá individuálně, na základě svolení rodičů. V aktuálním množství dětí přijde každé dítě na řadu cca 1x v měsíci. Z terapie je vyhotoven záznam do notýsku dítěte, který si bere domů a na řadu přichází práce v rodině.
Jsme rády, že s námi spolupracujete 🙂
Čím dříve listí opadne, tím úrodnější příští rok.
Včas-li padá lupení, na rok pěkné osení.