Naše školka je dvoutřídní a naším cílem je vzájemná symbióza všech dospělých i dětí :). Pokud to jde, snažíme se plánovat aktivity, které právě sounáležitost co nejvíce podporují...
Spodní třída se nazývá SLUNÍČKOVÁ, v patře je pak třída BERÁNKOVÁ.
Při práci se smíšenou skupinou dětí využíváme výhody heterogenní třídy – vzájemnou pomoc mezi dětmi, zařazení sourozenců, pestrost a rozmanitost života ve třídě. Rozvíjíme vnímání, pozornost, ohleduplnost, společenské návyky a dovednosti, které náleží příslušné věkové skupině. Starší děti si s mladšími opakují jednodušší dovednosti, mladší se můžou zapojit do náročnějších činností školáků.
Díky přítomnosti asistentů pedagoga (od září do prosince i chůvy ve Sluníčkové třídě), máme možnost pracovat intenzivněji s jednotlivými věkovými skupinami, při řízené činnosti uplatňovat široký rejstřík postupů a metod. Pracujeme nejen frontálně, ale i ve skupinkách či individuálně...
Bezpečí a jistotu dětí posilujeme dodržováním společně vytvořených pravidel. Při prožitkovém učení si připomínáme – našlapuj zlehka, poslouchej tiše, měj oči otevřené, objevuj tajemství světa…
Blížší informace pod záložkami jednotlivých tříd...
TŘÍDA „BERÁNCI“
Učitelky: Věra Čechová, Lucie Poláková
Asistentka pedagoga: Bc. Lucie Krutinová
Do třídy beránků je ve školním roce 2024/2025 zařazeno 20 dětí - 10 děvčat a 10 chlapců, 6 dětí 5 - 7 letých, 8 dětí 4 – 5 letých a 4 děti od 3 do 4 let. K těmto nejmladším přibydou 2 děti, které dovrší věku 3 let na podzim.
Ve třídě je také jedno dítě s přiznaným podpůrným opatřením třetího stupně a tak bylo nutné (podle vyhl. 14/2005 o PV) snížit celkový počet dětí z 24 na 23. V září a říjnu je celkový počet dětí snížený o odpočty na dvouleté děti.
Při práci se smíšenou skupinou dětí využíváme výhody heterogenní třídy – vzájemnou pomoc mezi dětmi, zařazení sourozenců, pestrost a rozmanitost života ve třídě. Rozvíjíme vnímání, pozornost, ohleduplnost, společenské návyky a dovednosti, které náleží příslušné věkové skupině. Starší děti si s mladšími opakují jednodušší dovednosti, mladší se můžou zapojit do náročnějších činností školáků.
Díky přítomnosti asistenta pedagoga máme možnost pracovat s jednotlivými věkovými skupinami, při řízené činnosti pracujeme nejen frontálně, ale i ve skupinkách, individuálně, můžeme uplatnit širší rejstřík metod.
Bezpečí a jistotu dětí posilujeme dodržováním společně vytvořených pravidel. Při prožitkovému učení si připomínáme – našlapuj zlehka, poslouchej tiše, měj oči otevřené, objevuj tajemství světa…
Když čečetek nevídati, hotov se na tuhou zimu.
Neprší-li na svatého Pafnuce, bývá suchý podzim.