Naše školka je dvoutřídní a naším cílem je vzájemná symbióza všech dospělých i dětí :). Pokud to jde, snažíme se plánovat aktivity, které právě sounáležitost co nejvíce podporují...
Spodní třída se nazývá SLUNÍČKOVÁ, v patře je pak třída BERÁNKOVÁ.
Při práci se smíšenou skupinou dětí využíváme výhody heterogenní třídy – vzájemnou pomoc mezi dětmi, zařazení sourozenců, pestrost a rozmanitost života ve třídě. Rozvíjíme vnímání, pozornost, ohleduplnost, společenské návyky a dovednosti, které náleží příslušné věkové skupině. Starší děti si s mladšími opakují jednodušší dovednosti, mladší se můžou zapojit do náročnějších činností školáků.
Díky přítomnosti asistentů pedagoga (od září do prosince i chůvy ve Sluníčkové třídě), máme možnost pracovat intenzivněji s jednotlivými věkovými skupinami, při řízené činnosti uplatňovat široký rejstřík postupů a metod. Pracujeme nejen frontálně, ale i ve skupinkách či individuálně...
Bezpečí a jistotu dětí posilujeme dodržováním společně vytvořených pravidel. Při prožitkovém učení si připomínáme – našlapuj zlehka, poslouchej tiše, měj oči otevřené, objevuj tajemství světa…
Blížší informace pod záložkami jednotlivých tříd...
TŘÍDA „SLUNÍČKA“
Učitelky: Mgr. Hana Cardová, Anna Steinbachová
Asistentka pedagoga: Aneta Haasová
Od 9. – 30. 9. 2024 chůva Bohumila Kotasová
Od 1. 10. – 31. 12. 2024 chůva Michaela Kohoutová
Do třídy Sluníček je ve školním roce 2024/2025 zařazeno 19 dětí - 8 děvčat a 11 chlapců, 6 dětí 5 - 7 letých, 7 dětí 4 – 5 letých a 4 děti od 3 do 4 let. K těmto nejmladším přibydou 2 děti, které dovrší věku 3 let na podzim.
Ve třídě jsou také dvě děti s přiznaným podpůrným opatřením čtvrtého stupně a tak bylo nutné (podle vyhl. 14/2005 o PV) snížit celkový počet dětí z 24 na 21. V září a říjnu je celkový počet dětí snížený také o odpočty na dvouleté děti. Na začátku září se nám podařilo zajistit pro tyto nejmenší personální podporu (chůvu).
Při práci se smíšenou skupinou dětí využíváme výhody heterogenní třídy – vzájemnou pomoc mezi dětmi, zařazení sourozenců, pestrost a rozmanitost života ve třídě. Rozvíjíme vnímání, pozornost, ohleduplnost, společenské návyky a dovednosti, které náleží příslušné věkové skupině. Starší děti si s mladšími opakují jednodušší dovednosti, mladší se můžou zapojit do náročnějších činností školáků.
Díky přítomnosti asistenta pedagoga máme možnost pracovat s jednotlivými věkovými skupinami, při řízené činnosti pracujeme nejen frontálně, ale i ve skupinkách, individuálně, můžeme uplatnit širší rejstřík metod.
Bezpečí a jistotu dětí posilujeme dodržováním společně vytvořených pravidel. Při prožitkovému učení si připomínáme – našlapuj zlehka, poslouchej tiše, měj oči otevřené, objevuj tajemství světa…
Je-li v říjnu mnoho vos a sršáňů, přijde studená a dlouhá zima.
Včas-li padá lupení, na rok pěkné osení.